neoforum.gr



Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Πρόταση – μαμούθ 6-8 δισ. ευρώ για Πληροφορική από ΠΑΣΟΚ.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 29, 2009 1:33 pm 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Μαρ 26, 2009 12:31 am
Δημοσιεύσεις: 3654
29/9/2009

Πρόταση – μαμούθ 6-8 δισ. ευρώ για δίκτυα, λογισμικό, υπηρεσίες και εξειδικευμένο στελεχιακό δυναμικό προτείνει η Επιτροπή Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για την «Ψηφιακή Δέσμευση» στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την τετραετία 2010-2013. Το επίσημο Πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ, με τον τομέα ΤΠΕ, θα παρουσιαστεί άμεσα από τον Γιώργο Παπανδρέου. Εκτύπωση | Στείλε σε φίλο
Αναρτήθηκαν στο Διαδίκτυο οι αναλυτικές προτάσεις της Επιτροπής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για την Ψηφιακή Ελλάδα, στις οποίες καταγράφονται με πολλές λεπτομέρειες οι θέσεις και οι προτάσεις του για την ανάπτυξη νέων υποδομών, υπηρεσιών, πρωτοβουλιών και προτάσεων που θα αποτελέσουν τους βασικούς άξονες στρατηγικής του. Μέσα σε 35 σελίδες καταγράφεται σειρά προτάσεων και αξόνων δράσης, οι οποίες επεκτείνονται σαφώς εκτός χρηματοδοτικών ορίων του ΕΣΠΑ, καθώς μία αρχική κοστολόγησή τους σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς κυμαίνεται από 6 έως 8 δισ. ευρω στην επόμενη τετραετία.

Οι αναλυτικές προτάσεις της Επιτροπής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες συνοψίζονται στο κείμενο με την ονομασία «Ψηφιακή Δέσμευση», έχουν ήδη αναρτηθεί στο Διαδίκτυο. Μάλιστα οι προτάσεις υπάρχουν σε πολλά blogs και σε δημόσιες συζητήσεις για την πληροφορική. Επιλέξαμε συγκεκριμένες ενότητες, τις οποίες και σας τις παραθέτουμε αυτούσιες, χωρίς κανένα σχολιασμό.

Λίγες ημέρες πριν τις εκλογές οι αναγνώστες μας πρέπει να γνωρίζουν όσο το δυνατόν καλύτερα τις θέσεις των δύο κομμάτων για την ανάπτυξη και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην χώρα. Τα κυριότερα αποσπάσματα της "Ψηφιακής Δέσμευσης" είναι :

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ
Η ασφάλεια των συναλλαγών, η εμπιστευτικότητα και η προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες και συναλλαγές εντάσσονται στις βασικές επιλογές του ΠΑΣΟΚ για ένα κράτος δικαίου και προστασίας των ελευθεριών. Αρκεί να υπενθυμίσουμε ότι το ΠΑΣΟΚ ήταν εκείνο που όχι μόνο εισήγαγε τη σχετική νομοθεσία (1997) αλλά και κατοχύρωσε συνταγματικά (2001) την προστασία των προσωπικών δεδομένων, προστασία που η ΝΔ κατά την τελευταία 5ετία επιχειρεί καθημερινά να αποδομήσει με τις πολιτικές και νομοθετικές επιλογές της.

Επίσης η συγκέντρωση των υπολογιστικών δυνατοτήτων σε λίγα κέντρα δεδομένων (κατανεμημένα στην επικράτεια) τα οποία θα υλοποιηθούν με “πράσινες” προδιαγραφές (συστήματα χαμηλής κατανάλωσης, φυσικές μέθοδοι κλιματισμού, χρήση φωτοβολταϊκών, εγκατάσταση κοντά σε μονάδες παραγωγής) μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε μηδενικές εκπομπές αερίων από τα συγκεκριμένα κέντρα δεδομένων.

ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΝΟΙΧΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Oι υπηρεσίες με Διαλειτουργικότητα – Ανοιχτά Πρότυπα και ανοικτό λογισμικό, πυλώνες των αλλαγών στην εκπαίδευση και την δημόσια διοίκηση. Τα ανοιχτά πρότυπα και η διαλειτουργικότητα, θα συμβάλλουν στην παραγωγική αξιοποίηση των εφαρμογών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης από τη δημόσια διοίκηση. Η διαλειτουργικότητα και τα ανοιχτά πρότυπα αποτελούν υποχρεωτικό πλαίσιο για την οργάνωση εθνικών μητρώων και θα είναι η βάση για την πιστοποίηση όλων των εφαρμογών και τη χρήση τους με εξουσιοδοτημένο τρόπο από όλους τους πολίτες. Επίσης η χρήση του ανοιχτού λογισμικού στη δημόσια διοίκηση και στην εκπαίδευση μπορεί να προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως την μείωση του κόστους, την ασφάλεια των εφαρμογών αλλά και την ενίσχυση της τοπικής αγοράς κλπ. Συνολικά, η παρέμβαση αυτή θα συμβάλλει στην ενίσχυση της απασχόλησης, στον κλάδο των υπηρεσιών τεχνικής στήριξης, σε όλες τις πόλεις της χώρας. Επίσης αυτό θα οδηγήσει στη μεταφορά πόρων από τις δαπάνες κτήσης λογισμικού και εξοπλισμού προς την εγχώρια αγορά παροχής υπηρεσιών, συμβάλλοντας και στην μείωση του ελλείμματος στο εμπορικό ισοζύγιο.

ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα παίγνια πολέμου, και οι εξομοιώσεις βασίζονται σε θεωρίες που μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για σημαντικές αποφάσεις που αφορούν θέματα τόσο άμυνας και θωράκισης της χώρας όσο και τις κινήσεις της χώρας μας αναφορικά με θέματα Εξωτερικής Πολιτικής. Θα πρέπει να γίνει σαφές πως η χρήση των παιγνίων πολέμου, των εξομοιώσεων αλλά και του ηλεκτρονικού πολέμου, μέσω των ΤΠΕ, θα παίξουν πρωταρχικό ρόλο στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για την ενδυνάμωση τόσο της Ασφάλειας και της Άμυνας όσο και για την άμεση ενημέρωση και γνώση σημαντικών στοιχείων για την Εξωτερική Πολιτική της Ελλάδας

ΥΓΕΙΑ-ΦΑΡΜΑΚΑ
Δημιουργείται και διανέμεται σταδιακά και προγραμματισμένα ηλεκτρονικό «βιβλιάριο συναλλαγών» για θέματα υγείας – κοινωνικής ασφάλισης που θα είναι συνδεδεμένη με τον ΑΜΚΑ του εκάστοτε πολίτη. Το ηλεκτρονικό «βιβλιάριο συναλλαγών» θα αποτελεί εργαλείο επικοινωνίας του πολίτη με την ψηφιακή διοίκηση για όλους τους τομείς. Ειδικότερα για την υγεία πέραν των στοιχείων ταυτότητας περιλαμβάνονται και πληροφορίες για ασθένειες και φάρμακα του πολίτη, κατόχου, που είναι απαραίτητες για την παροχή άμεσης βοήθειας σε περίπτωση ατυχημάτων. Πληροφορίες που επιτρέπουν τη «σύνδεση» με όλα τα στοιχεία που αφορούν τον κάτοχο της στα πληροφοριακά συστήματα υγείας και ασφάλισης. Έτσι, εξυπηρετείται ο ασθενής -ασφαλισμένος σε κάθε χώρο παροχής υπηρεσιών υγείας και αναγνωρίζονται τα ασφαλιστικά του δικαιώματα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη ασφάλεια των συναλλαγών και την προστασία των ευαίσθητων και προσωπικών δεδομένων του κατόχου.

Μπαίνουν σε ουσιαστική και παραγωγική λειτουργία τα πληροφοριακά συστήματα υγείας. Υπάρχει μια μεγάλη επένδυση σε πληροφοριακά συστήματα στον τομέα της υγείας που πρέπει να τεθούν σε παραγωγική λειτουργία, προσφέροντας στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Πρωτεύον μέλημα θα είναι η λειτουργία των συστημάτων για:
• εξωτερικά ιατρεία – κίνηση ασθενών
• οικονομικό – διαχειριστικό σύστημα (λογιστήριο, αναλώσιμα, υλικά, φαρμακείο κλπ.)
• εργαστηριακές εξετάσεις - αποτελέσματα
• ηλεκτρονικές προμήθειες

Δημιουργείται σταδιακά “ηλεκτρονικός φάκελος ασθενούς”. Στο φάκελο έχουν καταγραφεί το ιστορικό αλλά και όλα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για την παρακολούθηση της πορείας και την ορθή αντιμετώπιση περιστατικών του ασθενούς. Ο φάκελος είναι συνδεδεμένος με το ηλεκτρονικό «βιβλιάριο συναλλαγών» του ασθενούς και είναι προσβάσιμος από όλες τις μονάδες υγείας.

ΑΣΦΑΛΙΣΗ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αναπτύσσεται και λειτουργεί πληροφοριακό σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογραφίας. Το πληροφοριακό σύστημα είναι προσβάσιμο από κάθε συμβεβλημένο γιατρό και μέσω αυτού, συνταγογραφεί για τον εκάστοτε ασθενή, ο οποίος με τον ίδιο τρόπο (δηλαδή, μέσω του πληροφοριακού συστήματος στα φαρμακεία και στα εργαστήρια) παραλαμβάνει και τα φάρμακα ή εξυπηρετείται για τις ιατρικές εξετάσεις του. Η εφαρμογή «ηλεκτρονικού βιβλιαρίου» υγείας και ασφάλισης βοηθά να εξαλειφθεί η ταλαιπωρία των πολιτών ενώ παράλληλα μπορούν να παταχθούν οι μεγάλες σπατάλες στις προμήθειες των νοσοκομείων και στη ανεξέλεγκτη συνταγογραφία.

Συνοπτικά οι δέκα παρεμβάσεις της Ψηφιακής Δέσμευσης στην Κοινωνική Πολιτική είναι:
* Διαφάνεια και εξοικονόμηση πόρων στις προμήθειες Υγείας.
* Ηλεκτρονικό σύστημα αγορών και προμηθειών υγειονομικού υλικού
* Ηλεκτρονική συνταγογράφηση
* Ηλεκτρονικό βιβλιάριο ασφάλισης
* Ηλεκτρονική Κάρτα υγείας
* Ηλεκτρονικός οδηγός υγείας
* Τηλεϊατρική στα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές, σε συνέργεια με αίθουσες τηλεδιάσκεψης για εκπαίδευση και δημόσια διοίκηση.
* Δια βίου Εκπαίδευση στις “νέες δυνατότητες" της ψηφιακής εποχής για όλους του Έλληνες με ιδιαίτερη φροντίδα για ΑΜΕΑ, μειονότητες και μετανάστες
* Φιλική Ηλεκτρονική Πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες υγείας για τα ΑΜΕΑ
* Ηλεκτρονικός οδηγός επαγγελματικής κατάρτισης -Τί πρέπει να γνωρίζουμε για το επάγγελμά μας.
* Ο ΟΑΕΔ ανοίγει γραφείο ευρέσεως εργασίας στο Ίντερνετ. Βιογραφικά διαθέσιμες θέσεις κλπ.με την απαιτούμενη συνοπτική παρουσίαση της κάθε μιας ξεχωριστά

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΕΦΟΡΙΕΣ

1. On-line επικοινωνία (διαλειτουργικότητα) όλων των πληροφοριακών συστημάτων του δημόσιου τομέα. Αυτόματη ενημέρωση του κέντρου δεδομένων της ΓΓΠΣ κατά τα πρότυπα του τραπεζικού τομέα για κάθε τύπου οικονομική συναλλαγή.

2. Πλήρης τεχνολογική υποστήριξη όλων ανεξαιρέτως των υπηρεσιών του Υπ. Οικονομικών. Όλες οι κεντρικές και περιφερειακές υπηρεσίες (ΚΥ,ΔΟΥ, Τελωνεία, ΓΧΚ, ΥΔΕ, ΥΠΕΕ κ.λπ) εξοπλίζονται με τεχνικά μέσα και υποστηρίζονται στην λειτουργία τους για όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων τους από σύγχρονα και εύχρηστα πληροφοριακά συστήματα.

3. Ενιαία φορολογική εικόνα πολίτη ή επιχείρησης. Δημιουργείται ενιαία φορολογική εικόνα με όλα τα οικονομικά στοιχεία, με στόχο την διευκόλυνση των συναλλασσόμενων και των υπηρεσιών του Υπουργείου. Η φορολογική εικόνα έχει ως βάση τη μοναδικότητα του ΑΦΜ και την πληρότητα, ακρίβεια και ακεραιότητα των στοιχείων μητρώου. Μέχρι σήμερα τα φορολογικά δεδομένα δεν έχουν ενιαία και συνεκτική διαχείριση. Η πρώτη προσπάθεια που έγινε σε αυτή την κατεύθυνση ήταν με το έργο ΤΑΧIS.

4. Ολοκληρωμένες και ασφαλείς ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους πολίτες τις επιχειρήσεις και τα πιστοποιημένα φοροτεχνικά γραφεία.

Στόχος μας είναι μέχρι το 2012:
 90% των φορολογικών δηλώσεων να υποβάλλονται ηλεκτρονικά καθώς και το σύνολο των δηλώσεων ΦΠΑ.
 Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται καλύπτουν το σύνολο των αναγκαίων συναλλαγών με το Υπουργείο.
 Οι συναλλασσόμενοι κάνουν χρήση των υπηρεσιών αυτών με τις πλέον σύγχρονες αλλά και φιλικές μεθόδους ηλεκτρονικών συναλλαγών.
 Ειδική διαδικασία πιστοποίησης και ηλεκτρονικών συναλλαγών για τα φοροτεχνικά γραφεία.
 Απλοποίηση των φορολογικών διαδικασιών και φιλικό περιβάλλον ηλεκτρονικών συναλλαγών με σκοπό την εύκολη χρήση από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους.

5. Κυρίαρχος ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στην ελεγκτική διαδικασία.

Βασική αρχή μας είναι η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης με τους συναλλασσόμενους και ως εκ τούτου, όλες οι δηλώσεις των φορολογούμενων πρέπει να εξετάζονται με πνεύμα εμπιστοσύνης και καλής πίστης. Τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για την εκτέλεση των ενδεδειγμένων δειγματοληπτικών ελέγχων. Προσδιορίζονται αντικειμενικά κριτήρια ελέγχου ετησίως, βάσει των οποίων, δημιουργείται το ελεγκτικό δείγμα. Ο έλεγχος που ακολουθεί είναι εξονυχιστικός ενώ οι περιπτώσεις παραβάσεων τιμωρούνται παραδειγματικά. Η ελεγκτική διαδικασία στηρίζετε σε μαζικές διασταυρώσεις και καθορισμένα σενάρια.

ΠΑΙΔΕΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Φορητός υπολογιστής και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο για κάθε μαθητή και φοιτητή. Ο αγώνας του «Γέρου της Δημοκρατίας» για δωρεάν παιδεία συμβολίζει το διαχρονικό όραμα, για ίσες ευκαιρίες των νέων, στην πρόοδο. Στην εποχή του διαδικτύου οι προοδευτικοί σοσιαλιστές αναγνωρίζουμε τα «σημάδια των καιρών» βλέποντας μπροστά στο μέλλον. Το διαδίκτυο αποτελεί την μεγαλύτερη πηγή γνώσης με εύκολη πρόσβαση για τον κάθε πολίτη και τον ταχύτερα ανερχόμενο μοχλό ανάπτυξης και προόδου. Σήμερα δωρεάν παιδεία σημαίνει, μεταξύ άλλων, ανοιχτή και ισότιμη πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλα τα ελληνόπουλα ανοίγοντας πραγματικούς ορίζοντες για την ανάπτυξη, τη συνεργασία και την καινοτομία. Η επιδότηση της κτήσης υπολογιστή από κάθε μαθητή επιτρέπει τη ριζική αλλαγή της χρήσης του στο σχολείο. Η πληροφορική από ξεχωριστό μάθημα, γίνεται εργαλείο σε όλα τα μαθήματα. Εφοδιασμένοι με προγράμματα δημιουργίας κειμένου, πολυμέσων και δυναμικού περιεχομένου μέσω καταλλήλων προγραμματιστικών εργαλείων, οι μαθητές εμβαθύνουν και εξερευνούν αντί να αποστηθίζουν.

Η εισαγωγή του ηλεκτρονικού βιβλίου δεν θα αντικαταστήσει το κανονικό βιβλίο. Ωστόσο, ο μαθητής θα έχει πρόσβαση σε πολύ περισσότερα ηλεκτρονικά συγγράμματα τα οποία θα διατίθενται δωρεάν προς όλους τους μαθητές & φοιτητές. Σχολικά βιβλία, πανεπιστημιακά συγγράμματα, βιβλία εκμάθησης ξένων γλωσσών, βιβλία θετικών & θεωρητικών επιστημών, φιλοσοφίας, τεχνολογίας κλπ. Η αυριανή κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ θα προωθήσει τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού με ανοιχτά πρότυπα και δημόσιες άδειες πρόσβασης (creative commons). Η παραγωγή του αντίστοιχου εκπαιδευτικού υλικού θα προωθηθεί μέσω της παροχής κινήτρων σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και επιστήμονες, όπως χρηματοδότηση, υποτροφίες, και ειδικά βραβεία σε όσους διακρίνονται στον τομέα της διδασκαλίας και της ψηφιακής εκπαίδευσης. Έτσι, κάθε φοιτητής-σπουδαστής θα μπορεί να διαβάζει τα ελληνικά συγγράμματα που διατίθενται σε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Ανοιχτή πρόσβαση στα συγγράμματα και στη γνώση θα έχουν παράλληλα όλοι οι πολίτες.

Οι σχολικές και δημοτικές βιβλιοθήκες που σήμερα στην Ελλάδα είναι λίγες και φτωχές σε περιεχόμενο αναβαθμίζονται με υλικό που θα ψηφιοποιηθεί και θα διατεθεί ελεύθερα με κρατική φροντίδα. Το υλικό θα αφορά έργα για τα οποία έχει λήξει η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας καθώς και σημαντικά έργα των οποίων τα πνευματικά δικαιώματα θα προμηθευτεί το κράτος. Η ανάγνωση του υλικού απ’ όσους δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή θα γίνεται από δανειζόμενες ή επιδοτούμενες εύχρηστες συσκευές ανάγνωσης ηλεκτρονικών βιβλίων.

Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο αλλάζει φορέα, ψηφιοποιείται και οργανώνεται σε δημόσιες ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και αποθετήρια. Η θεσμοθέτηση ανοικτών προτύπων για το εκπαιδευτικό περιεχόμενο είτε αυτό είναι στατικό (βιβλία) είτε δυναμικό (προγράμματα), εξασφαλίζει τη συνέχεια στις προσπάθειες ανάπτυξης και ανανέωσης του και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του από ελληνικές εταιρίες, ενδυναμώνοντας έτσι την εγχώρια βιομηχανία.

Στα εργαστήρια πληροφορικής των σχολείων εγκαθίσταται ελεύθερο/ανοικτό λογισμικό (ΕΛΛΑΚ) ώστε να μην είμαστε δέσμιοι των οικονομικών συμφερόντων και για να ενισχυθεί η δημιουργικότητα των μαθητών. Με τον τρόπο αυτό οι γονείς όταν αγοράζουν υπολογιστή για το παιδί τους δεν θα επιβαρύνονται από τα επιπλέον έξοδα αγοράς λειτουργικού συστήματος και λογισμικού εφαρμογών όπως γίνεται σήμερα ενώ παράλληλα καταπολεμείται η πειρατεία του λογισμικού και ενισχύεται η ασφαλής χρήση της πληροφορικής.

Αίθουσες πολυμέσων και τηλεκπαίδευσης εγκαθίστανται στην αρχή πιλοτικά σε επιλεγμένα σχολεία με στόχο τελικά την εξάπλωση τους σε όλα. Οι υπάρχουσες αίθουσες σε Πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ πολλαπλασιάζονται και αναβαθμίζονται με θεσμικό πλαίσιο που επιτρέπει την παρακολούθηση μαθημάτων άλλων ιδρυμάτων. Οι αίθουσες αυτές επιτρέπουν τη συνεργασία σχολείων μέσα στην Ελλάδα για κοινά μαθήματα και σχολικές εργασίες π.χ. σε θέματα ιστορίας, πολιτισμού, περιβάλλοντος. Ακόμα δίνουν τη Δυνατότητα συνεργασίας με ευρωπαϊκά σχολεία και κοινά μαθήματα και εργασίες π.χ. σε θέματα ευρωπαϊκής ιστορίας, ξένων γλωσσών, και περιβάλλοντος. Ειδικά η συνεργασία με ελληνικά σχολεία της διασποράς με κοινά μαθήματα και εργασίες σε θέματα ελληνικής ιστορίας, πολιτισμού και γλώσσας ενισχύει τους δεσμούς των ελληνόπουλων της διασποράς με την Ελλάδα. Στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης η αναβάθμιση και η χρήση των αιθουσών δημιουργεί οικονομίες κλίμακας, ενώ πολλαπλασιάζει τα προσφερόμενα μαθήματα σε μικρά και περιφερειακά πανεπιστήμια.

Δημιουργούνται κέντρα εκπαιδευτικής καινοτομίας ανά περιφέρεια όπου παρέχεται η δυνατότητα συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των τριών βαθμίδων της εκπαίδευσης σε θέματα επιμόρφωσης (επιμόρφωση των εκπαιδευτών), εργασίας για δημιουργία νέου εκπαιδευτικού υλικού καθώς και αντίστοιχου λογισμικού ανοικτού κώδικα.

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο μετατρέπεται και σ’ ένα ανοικτό ψηφιακό πανεπιστήμιο με όλο το περιεχόμενο του να διατίθεται ελεύθερα σε μονάδες ηλεκτρονικής μάθησης. Σταδιακά όλα τα Πανεπιστήμια, ΑΤΕΙ & Ερευνητικά Κέντρα και δημόσιοι φορείς διαθέτουν ελεύθερα όλο το εκπαιδευτικό περιεχόμενο που παράγουν.

Οι τεχνολογίες πληροφορικής χρησιμοποιούνται για τη διοικητική αναβάθμιση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Η επιτάχυνση, ολοκλήρωση, επέκταση και πλήρης μηχανοργάνωση των διοικητικών υπηρεσιών των σχολείων και των Πανεπιστημίων και ΑΤΕΙ είναι πρώτη προτεραιότητα. Η αξιολόγηση σχολείων, Πανεπιστημίων, ΤΕΙ, διδασκόντων, βιβλίων και μαθημάτων γίνεται από τους μαθητές, φοιτητές, αποφοίτους και εργοδότες μέσα από κεντρικά παρεχόμενες υποδομές που παρέχονται στο διαδίκτυο. Τα αποτελέσματα αυτής της αξιολόγησης χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση της χρηματοδότησης των περισσότερο αποδοτικών σχημάτων καθώς και για διορθωτικές ενέργειες όπως η κατάρτιση διδασκόντων και η ενίσχυση του εκπαιδευτικού δυναμικού.

Αναπτύσσεται εθνική υποδομή ψηφιακών δεδομένων πολιτισμού με στόχο τη διάδοση και τη μακροχρόνια διατήρησή τους. Όλα τα δεδομένα που σχετίζονται με τον πολιτισμό και των οποίων τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο δημόσιο διατίθενται με ανοιχτά πρότυπα και δημόσιες άδειες πρόσβασης( http://creativecommons.gr/ ). Ενισχύεται η ψηφιοποίηση νέων δεδομένων, με δράσεις που στοχεύουν στη διατήρηση και διάδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Τα εθνικά μουσεία αποκτούν ευρυζωνικές συνδέσεις οπτικών ινών με το διαδίκτυο, μέσω των οποίων εξασφαλίζουν ευρεία διάδοση των ψηφιοποιημένων εκθεμάτων τους και παρέχουν στους επισκέπτες τους τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτό. Με τις πολιτικές αυτές ενισχύεται η διάδοση και προβολή της


ΕΡΓΑΛΕΙΑ - ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ - ΥΠΟΔΟΜΕΣ - ΔΙΚΤΥΑ
Η χρήση του ελεύθερου λογισμικού – λογισμικού ανοιχτού κώδικα γίνεται προτεραιότητα. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται και ενδυναμώνεται η εγχώρια αγορά πληροφορικής καθώς αυξάνεται σημαντικά η εγχώρια προστιθέμενη αξία και η αντίστοιχη τεχνογνωσία. Παράλληλα μειώνεται το κόστος απόκτησης και χρήσης του λογισμικού, επιτρέποντας παραγωγικότερη χρήση των αντίστοιχων πόρων.

Το επόμενο κύμα υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης απαιτεί δίκτυα επόμενης γενιάς. Τα δίκτυα οπτικών ινών (FTTH). Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σχεδιάζει και υλοποιεί αυτή τη παρέμβαση σε όλη τη χώρα χωρίς γεωγραφικούς αποκλεισμούς σαν τη νέα δημόσια υποδομή. Οι τεχνολογίες διαδικτύου και του Παγκόσμιου Ιστού καθώς και τα εργαλεία Κοινωνικής Δικτύωσης χρησιμοποιούνται και αξιοποιούνται από τη δημόσια διοίκηση στη παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες αλλά και από τους πολίτες για την επικοινωνία τους με τη δημόσια διοίκηση. Η διακίνηση και η αποθήκευση της πληροφορίας γίνεται με τεχνολογίες που εγγυώνται την ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών δεδομένων, από κακόβουλες χρήσεις και επιθέσεις. Η ψηφιακή ασφάλεια είναι προτεραιότητα.

Προτείνεται η δημιουργία κεντρικής διεύθυνσης πληροφοριακών συστημάτων, ευθύνη της οποίας θα είναι η παρακολούθηση της υλοποίησης και της λειτουργίας των συστημάτων αυτών καθώς και η συμμόρφωση τους με τα σχετικά διεθνή, ευρωπαϊκά και ελληνικά πρότυπα. Επισημαίνουμε ότι βασικός στόχος της διεύθυνσης είναι η δημιουργία μιας σειράς από πλατφόρμες οι οποίες, με μικρές αλλαγές, θα μπορούν να προσαρμοστούν στις ιδιαιτερότητες της κάθε υπηρεσίας, μειώνοντας έτσι το συνολικό κόστος ανάπτυξης και λειτουργίας τους. Η σωστή δόμηση των υπηρεσιών που θα παρέχονται από τις πλατφόρμες αυτές θα επιτρέψει την χρήση τους για την εύκολη δόμηση πληθώρας εφαρμογών. Οι εφαρμογές αυτές μπορούν να προσαρμόζονται εύκολα στις εκάστοτε ανάγκες, χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο για την επικοινωνία μεταξύ των διαφόρων δομικών τους στοιχείων, τα οποία θα μπορούν να επεξεργάζονται πληροφορίες από διαφορετικούς τομείς της δημόσιας διοίκησης.

http://www.ictplus.gr/default.asp?pid=3 ... &ct=0&la=1

_________________
Oι απόψεις μου και οι γνώμες μου δεν αποτελούν προτροπές ή συστάσεις για αγορά , πώληση ή διακράτηση μετοχών, ομολόγων, παραγώγων και νομισμάτων.


Κορυφή
 Προφίλ  
 

Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 21 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbb2.gr