neoforum.gr



Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: ΑΝΟΙΧΤΑ ΜΕΤΩΠΑ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιουν 21, 2011 8:35 am 
Χωρίς σύνδεση
Site Admin

Εγγραφή: Τετ Απρ 22, 2009 3:56 am
Δημοσιεύσεις: 3493
Εικόνα

Ανοιχτά μέτωπα

Η τύχη των οδικών συμβάσεων παραχώρησης, οι νέοι διαγωνισμοί, το θεσμικό πλαίσιο, οι οφειλές κ.λπ. περιέχονται στην "κατασκευαστική ατζέντα" του νέου υπουργού Υποδομών, Γ. Ραγκούση.


"Γεμάτη" με εκκρεμότητες αλλά και "αγκάθια" είναι η… ατζέντα που παραλαμβάνει ο νέος υπουργός Υποδομών κ. Γ. Ραγκούσης, όσον αφορά στα θέματα που σχετίζονται με τα μεγάλα έργα και τις "σχέσεις" με τους κατασκευαστικούς ομίλους.

Και τούτο καθώς τελικά φαίνεται ότι δεν λύθηκαν τα προβλήματα του κλάδου σε επίπεδο προώθησης έργων ή νέων διαγωνισμών, ως προς τα ανοιχτά ζητήματα με τις επιχειρήσεις του χώρου (π.χ. οφειλές του δημοσίου) ή ακόμα και σε σχέση με πιο θεσμικά ζητήματα, όπως η περίφημη προώθηση νέου πλαισίου ανάθεσης δημοσίων έργων. Βέβαια, ο νέος υπουργός θα έχει τη συνδρομή του "γνώστη" των θεμάτων αλλά και των προβλημάτων του υπουργείου Υποδομών, του υφυπουργού κ. Γ. Μαγκριώτη που παρέμεινε στην θέση του.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο κ. Ραγκούσης πρέπει να "σηκώσει τα μανίκια και να κάνει δουλειά" καθώς οι εκκρεμότητες είναι πολλές και ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά έναν κλάδο που βυθίζεται στην ύφεση, άρα, πρέπει να βάλει μπρος τη "μηχανή της ανάπτυξης".

Σε επίπεδο έργων, υπάρχει ήδη η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των 5 συμβάσεων παραχώρησης (οδικά έργα Κόρινθος-Πάτρα, Ιόνια Οδός, Μαλιακός-Κλειδί, Κόρινθος-Τρίπολη, Ε 65), καλείται να προωθήσει την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, ενώ σύντομα θα πρέπει να ανακοινώσει και τις μειώσεις στις τιμές των διοδίων, τις οποίες ήδη έχει προαναγγείλει ο προκάτοχός του.

Επίσης, ανοιχτά είναι τα "μέτωπα" τόσο όσον αφορά στον διαγωνισμό για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού όσο και για τον αντίστοιχο που αφορά στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης, που ως γνωστόν πήρε νέα παράταση για τον Οκτώβριο. Τόσο για αυτά τα projects όσο και για άλλα που τυχόν "βγουν" με την διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης θεωρείται κρίσιμη η επίλυση των προβλημάτων του "πακέτου" των 5 οδικών αξόνων καθώς εάν αυτές οι συμβάσεις ναυαγήσουν τότε τίθεται εν αμφιβόλω όλη η προσπάθεια αξιοποίησης των παραχωρήσεων. Παράλληλα, υπάρχουν προβλήματα σε πλήθος ακόμα έργων και διαγωνισμών, όπως και εκκρεμότητες (π.χ. επεκτάσεις Μετρό, οι νέες Γραμμές, το project στη Θεσσαλονίκη κ.λπ.).

Βέβαια, είναι επίσης γνωστό ότι στον κλάδο υπάρχουν και άλλα δίκαια αιτήματα. Όπως για παράδειγμα η εξόφληση των χρεών του δημοσίου προς τις επιχειρήσεις ή έστω ο συμψηφισμός χρεών κ.λπ., καθώς στον κλάδο λέγεται ότι η "τρύπα" συνολικά αγγίζει τα 1,5 με 2 δις ευρώ. Και το προηγούμενο 20μηνο το συγκεκριμένο θέμα αντιμετωπίστηκε με… ασπιρίνες με αποτέλεσμα πλήθος επιχειρήσεων να βάλουν λουκέτο καθώς οι τράπεζες κρατούν κλειστές τις στρόφιγγες. Όπως επίσης εκκρεμεί, αν και θεωρητικά ήταν εκ των βασικότερων προτεραιοτήτων της πρώην ηγεσίας του υπουργείου, και η αναμόρφωση του πλαισίου διεξαγωγής διαγωνισμών, που μάλιστα οδήγησε και σε κόντρα τον προηγούμενο υπουργό με φορείς του χώρου.

Γ. Παπακωνσταντίνου


Κορυφή
 Προφίλ  
 

Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 17 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbb2.gr