neoforum.gr



Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Αποκλειστικό: Όλες οι αλλαγές στον επενδυτικό νόμο
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Αύγ 06, 2012 10:04 am 
Χωρίς σύνδεση
Site Admin

Εγγραφή: Τετ Απρ 22, 2009 3:56 am
Δημοσιεύσεις: 3493
Εικόνα

Αποκλειστικό: Όλες οι αλλαγές στον επενδυτικό νόμο
06/08/2012 - 10:43


Του Νίκου Καρούτζου

Θεαματικές αλλαγές ετοιμάζει σύμφωνα με πληροφορίες στον επενδυτικό νόμο το υπουργείο Ανάπτυξης με στόχο, πρώτον, να διευκολύνει τις μικρές επενδύσεις που σήμερα έχουν βαλτώσει προσφέροντας μεγαλύτερα ποσοστά ρευστότητας και, δεύτερον, να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα ελκυστικό περιβάλλον για μεγάλα επενδυτικά projects, δίνοντας έμφαση όχι στις επιδοτήσεις αλλά στα φορολογικά κίνητρα. Ειδικότερα, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, στις μεγάλες επενδύσεις, οι οποίες οδηγούν κατά κανόνα και στη δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας, αναμένεται να αρθούν οι περιορισμοί που υπάρχουν σήμερα σε ό,τι αφορά στο ύψος της επιδότησης ανά επένδυση και ταυτόχρονα η επιδότηση να αντικατασταθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό με γενναία φορολογικά κίνητρα.

Για την επιδότηση σε μετρητά, αναμένεται να μπει πλαφόν ανεξάρτητα από το ύψος της επένδυσης ενώ από το ύψος του πλαφόν και πάνω θα δίνονται ισχυρά φορολογικά κίνητρα. Συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά στα φορολογικά κίνητρα, εξετάζεται να υπάρχει προκαθορισμένου ύψους φοροαπαλλαγή για διάστημα 12 ετών. Μάλιστα είναι πιθανό να δοθεί η δυνατότητα ετήσιου συμψηφισμού του συνόλου των φόρων που θα είναι υποχρεωμένη να καταβάλει μια επιχείρηση μέχρι την εξάντληση της προκαθορισμένης φοροαπαλλαγής. Δηλαδή ουσιαστικά η επιχείρηση δεν θα πληρώνει φόρους μέχρι να εξαντλήσει την φοροαπαλλαγή.

Οι αλλαγές αυτές στις οποίες προσανατολίζεται η κυβέρνηση έχουν ως στόχο να φέρουν υγιείς επενδύσεις στη χώρα και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας σε αντίθεση με το παρελθόν, όπου η έμφαση σε επιδοτήσεις σε μετρητά δημιούργησε πολλά προβλήματα, ενώ προβλήματα υπήρξαν και με τους περιορισμούς επιδοτήσεων σε μεγάλες επενδύσεις. Σε ό,τι αφορά στις μικρότερου ύψους επενδύσεις, προσανατολισμός της κυβέρνησης είναι να υπάρξει σημαντική επιδότηση σε μετρητά, δεδομένης της έλλειψης ρευστότητας, και να υπάρξει και εμπλοκή των τραπεζών προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη διασφάλιση ότι τα χρήματα που δίνονται θα πιάσουν τόπο.

Προς την κατεύθυνση του ελέγχου των επενδύσεων θα συνδράμει και νέος νόμος που θα προβλέπει κεντρικό σύστημα αδειοδότησης και ένα μοναδικό σημείο ελέγχου που θα φέρει προς ψήφιση στη Βουλή το υπουργείο. Συγκεκριμένα προβλέπεται να ενεργοποιηθεί σε όλα τα στάδια το one-stop-shop του Invest In Greece. Επίσης θα παρακολουθούνται όλες οι επενδύσεις και ο βαθμός ωρίμανσης με ηλεκτρονικό τρόπο. Ταυτόχρονα χρησιμοποιείται το εργαλείο των Εταιρειών Ειδικού Σκοπού, το οποίο είχε αποκαλύψει η «Αξία» σε σχέση με την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου ξεκινώντας με το παραλιακό μέτωπο (Φαλήρου-Σουνίου). Το εργαλείο αυτό προβλέπει ότι οι εταιρείες που θα δημιουργούνται από το κράτος θα αναλαμβάνουν να εκπονήσουν τις μελέτες και να εκδώσουν το σύνολο των αδειών και στη συνέχεια θα γίνεται διαγωνισμός για την πώληση των εταιρειών αυτών, ώστε ο επενδυτής που θα τις αγοράσει να μπορεί να ξεκινήσει αμέσως την επένδυσή του χωρίς κανένα απολύτως πρόσκομμα.

Το πακέτο της ανάπτυξης

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα από τις αλλαγές στον επενδυτικό νόμο, σε συνέντευξή του την Πέμπτη ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κωστής Χατζηδάκης, απαρίθμησε άλλες 9 προτεραιότητες για την ανάπτυξη. Μάλιστα, παρά τους χαμηλούς τόνους που κράτησε ο υπουργός, θεωρεί ότι δεν υπάρχει καθόλου χρόνος και έχει κινήσει τις διαδικασίες για επιτάχυνση των θεσμικών παρεμβάσεων που έχουν δρομολογηθεί. Προς την κατεύθυνση αυτή έχει ενεργοποιηθεί και ο υφυπουργός Ανάπτυξης, κ. Νότης Μηταράκης.

Αναλυτικά οι επιπλέον 9 προτεραιότητες του ΥΠΑΝ είναι

1. Μεγάλα οδικά έργα - Επανέναρξη 4 αυτοκινητοδρόμων

Υπό πίεση χρόνου, λόγω των προβλημάτων ρευστότητας και των ρητρών που ενδέχεται να καταπέσουν, γίνεται η διαπραγμάτευση για τα μεγάλα οδικά έργα και την επανέναρξη των 4 αυτοκινητοδρόμων, ήτοι για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, την Ολυμπία Οδό και την Ιονία Οδό. Ο στόχος είναι οι διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου με την επίτευξη συμφωνίας-πλαισίου, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα έρθει στη Βουλή προς έγκριση όλων των νέων συμφωνιών.

Βέβαια είναι αναγκαία η έγκριση της συμφωνίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (4 γενικές διευθύνσεις), έχει ήδη ζητηθεί η συμμετοχή εκπροσώπου ή εκπροσώπων της Επιτροπής στις διαπραγματεύσεις. Το θέμα είναι ακανθώδες, γιαυτό αποφασίστηκε να γίνει μια επαναδιαπραγμάτευση, για να μην καταπέσουν τα έργα. Σημειώνεται ότι τα συγκεκριμένα έργα θα δημιουργήσουν 30.000 θέσεις εργασίας άμεσα και περίπου 50-60.000 θέσεις έμμεσα στην Περιφέρεια.

2. Επιτάχυνση απορρόφησης ΕΣΠΑ

Στόχος είναι να επιδιωχθεί η ταχύτερη δυνατή απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Στο πλαίσιο αυτό διαμορφώθηκε ένα βασικό σχέδιο για την απλοποίηση των πολύπλοκων διαδικασιών διαχείρισης του ΕΣΠΑ και των Διαρθρωτικών Ταμείων σε συνεργασία με την Task Force. Ειδικότερα, καταργούνται όσες διαδικασίες δεν χρειάζονται και μειώνονται οι απαιτούμενες υπογραφές και τα κριτήρια για ένταξη ενός έργου στο ΕΣΠΑ έως το τέλος του έτους. Επίσης γίνεται ηλεκτρονικό ολόκληρο το σύστημα Δημόσιων Προμηθειών. Θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Μαρτίου του 2013 και προωθείται η διευκόλυνση απαλλοτριώσεων και ο εξορθολογισμός του συστήματος χρηματοδότησης έως το τέλος του 2012 και της διαχείρισης των έργων μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2013. Στόχος επίσης είναι η αναθεώρηση ΕΣΠΑ που αφορά στα έτη του 2007-2013, ώστε να προσαρμοστεί στις παρούσες συνθήκες, με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Επιπλέον το υπουργείο εστιάζει στην επόπτευση των 181 έργων υψηλής προτεραιότητας και στις διαπραγματεύσεις για την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020.

3. Ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ROSCO

Στόχος της κυβέρνησης είναι η εφαρμογή συγκεκριμένου σχεδίου αποκρατικοποίησης. Στο πλαίσιο αυτό εστιάζει να ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια που υπάρχουν στα ζητήματα των κρατικών ενισχύσεων για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επίσης θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα της συντήρησης του τροχαίου υλικού. Επιπλέον μεταφέρεται η περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ στο Δημόσιο, προχωρά ο εκσυγχρονισμός του δικτύου, για να τελειώσει το νέο δίκτυο Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ενώ βασική προτεραιότητα είναι η πρόσβαση με σύγχρονα δίκτυα στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

4. Εθνική Στρατηγική Εξαγωγών - 3 άξονες

Ανάπτυξη εθνικής στρατηγικής για τις εξαγωγές μέσω της διεύρυνσης της εξαγωγικής βάσης, προώθηση των εξαγωγών σε νέες αναδυόμενες αγορές και απλοποίηση των διαδικασιών και μείωση του διοικητικού βάρους. Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει, συγχώνευση των ΔΕΘ, Helexpo και ΟΠΕ, ολοκλήρωση του προγράμματος Single Window, συνεργασία με την ομάδα Ολλανδών ειδικών της Task Force ειδικά στις αναδυόμενες αγορές.

5. Επιχειρηματικό περιβάλλον - Απλούστευση αδειοδοτήσεων

Μέσα στις επόμενες 45 ημέρες θα έχουν εκδοθεί τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα από κοινού με τον υπουργό Παιδείας για τις αδειοδοτήσεις για τεχνικούς χειρισμού βιομηχανικών εγκαταστάσεων, υδραυλικούς, τεχνικούς καύσης υγρών και αερίων καυσίμων και τεχνικού χειρισμού μηχανημάτων στις κατασκευές. Επίσης προωθείται στο ΣτΕ το ΠΔ για τους ψυκτικούς, και μέσα στα μέσα Σεπτεμβρίου θα ολοκληρωθεί η διαβούλευση του σχεδίου ΠΔ για τους ηλεκτρολόγους. Παράλληλα ολοκληρώνεται η αυτοαπογραφή των επιχειρήσεων στο ΓΕΜΗ, η οποία θα διαρκέσει έως το τέλος του έτους.

6. Λειτουργία της αγοράς – Ανταγωνισμός

Στόχος να προωθηθούν όλες οι διαρθρωτικές αλλαγές αξιοποιώντας τις σχετικές εισηγήσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ειδικότερα εστιάζει στην κατάργηση ρυθμίσεων και ελαχιστοποίηση του διοικητικού βάρους, προκειμένου να αποκλιμακωθούν οι τιμές. Ειδικότερα το υπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία απλοποίησης του Αγορανομικού Κώδικα και εφαρμογή του προγράμματος του ΟΟΣΑ για την Αξιολόγηση του Ανταγωνισμού που θα εφαρμοστεί στους τομείς, των οικοδομικών υλικών, του λιανικού εμπορίου, της βιομηχανικής παραγωγής και του τουρισμού. Κάθε νομικό ζήτημα θα διευθετηθεί εντός του Αυγούστου και κατόπιν θα προχωρήσει στη σύναψη της σύμβασης με τον ΟΟΣΑ.

7. Δημόσιες Συμβάσεις & Προμήθειες

Εως το τέλος Μαρτίου θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο καθεστώς των Δημοσίων Συμβάσεων. Σημειώνεται ότι οι αναθέτουσες αρχές είναι περί τις 3.200, με το 40% των διαγωνισμών να καταπίπτουν λόγω ενστάσεων στις προδιαγραφές τους. Στόχος είναι η μείωση των 3.200 αρχών κατά 80%. Ηδη ολοκληρώνεται το ΠΔ για τις προμήθειες αγαθών, λειτουργία άμεσα της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο εθνικό σύστημα ηλεκτρονικών διαγωνισμών. Επίσης ολοκληρώνεται το ΠΔ για τις προμήθειες υπηρεσιών μέχρι τον Οκτώβριο και συντάσσεται ΠΔ για τις συμβάσεις Δημοσίων Εργων, ολοκληρώνεται το σχέδιο για το Εθνικό Σύστημα για τις ηλεκτρονικές δημόσιες συμβάσεις μέχρι το τέλος Οκτωβρίου και τίθεται σε εφαρμογή τον Ιανουάριο του 2013.

8. Περιφερειακά αρεροδρόμια



Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ έχουν επεξεργαστεί σχέδιο για την αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων, ενώ μέσα σε δύο εβδομάδες αναμένεται να παραδοθεί η εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ. Επίσης προγραμματίζεται η αναδιοργάνωση της ΥΠΑ, ώστε να έχει διακριτό ρόλο ως προς τα ρυθμιστικά ζητήματα. Οι υπόλοιπες δραστηριότητες θα διαχωριστούν κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Στο πλαίσιο προγραμματίζεται η παρουσίαση σχετικού σχεδίου νόμου στους επόμενους 4 μήνες.



9. Υπεραστικές Επιβατικές Οδικές Μεταφορές

Ηδη έχει εκπονηθεί μελέτη που εξετάζει εναλλακτικούς τρόπους απελευθέρωσης της αγοράς των ΚΤΕΛ. Στο πλαίσιο αυτό συντάσσεται μελέτη σε συνεργασία με την ομοσπονδία και τους εμπλεκόμενους φορείς μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου. Επίσης καταρτίζεται σχέδιο νόμου μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2013 με στόχο η σχετική αγορά να απελευθερωθεί μέχρι το τέλος του 2015, αντί το 2019, που προβλέπει ο ισχύων νόμος.

http://www.axiaplus.gr/article/14822/ap ... tiko-nomo/


Κορυφή
 Προφίλ  
 

Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 75 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbb2.gr